Friday, January 6, 2012

Paris, o la la!

I don't even know where to start. I was in Paris....17 years ago? Yes. I was 7 when my parents took me to Disneyland. Man was I excited, it was unforgettable. We only took a short trip to Paris and the only thing I remember was the view from the Eiffel tower, Louvre and Mona Lisa.
It was time to refresh my memory. I loved the city but I felt it was quite unsafe, and if you don't speak French, forget about getting a job.

Let me present to you my favorite snapshots of Paris, 17 years later.


If I could, I would've bought all of these little cups and kitchen gadgets. I ended up just getting my parents a ceramic knife.



Patrick Roger - THE chocolate man. Best chocolate I had so far.  Depending on the season he has a chocolate showpiece in his shops. Isn't it so super awesome?





His daughter :)



Mouin Rouge (Paris is hella expensive, will do Moulin next time)


Sadaharu Aoki - Fantastic Wasabi and Green tea macarons (loved the wasabi but not a fan of green tea)


Oh Pierre...Mr. Herme really didn't let me down, I was beyond impressed. 7euro a dessert? Totally worth it. 



My favorite Pierre's work. The absolute praline mille feuille. 





How could I leave Paris without having a crepe?! With Nutella of course (It had a funky shape too)






McDonald's in Paris...Yea...


In Louvre...


....I found my man :)





The one and only. Quite stunning. 






The ultimate croissant. They are practically good in most bakeries. I was in heaven. 



I was in love with Champs Elysee's Christmas market. 


Mmmmm prosciutto, cheese and baguette sandwiches!!







Everyone rides bicycles...


I loved the architecture. Loved. 

Fauchon 









Montmartre - I honestly felt like on a movie set. 









Arnaud Larher






Choclate macarons? Yes. 





Patisserie des Reves - the most beautiful shop




Looka at that lamination!




Kouign Aman - the king of laminated pastries. 





The idyllic Paris 






Cheeeeeeeese (and what kind of cheese. You know when you have so much to choose from you don't know what to do with yourself?!)



From Paris with love 

10 comments:

  1. Love your pictures! Greetings from Slovenija :)

    ReplyDelete
  2. Bože moj kakvih divota. Moram da primetim da i mi ne zaostajemo za Parizom po pitanju poslastica, ali ovi sirevi....njam!

    ReplyDelete
  3. fotke su odlične... i nadovezao bi se na jelenu.. u zagrebu je stanje jadno..kolači su nam konfekcijski, svi ih rade od poluproizvoda (gotovih smjesa)osim esplanade i još ponekih.. čokoladni asortiman se mrvicu popravio, ali najboljih čokolada još uvijek nema.. u restoranima svi nude čokoladni souffle i sladoled, ili tiramisu i cheesecake..apsolutno nemaštovito.. tako da za gurmane, pariz je prava meka..srećom svakih mjesec-dva sam tamo pa se opskrbim i nakrkam kod PH-a, lenotrea ili nicolas stohrera.. nadam se daće se stvari pomaknut iz ovog mrtvila..

    ReplyDelete
  4. Moram se složit, Pariz se ne može uspoređivat s nama. Ma gdje smo mi...trebat će još dosta vremena dok se ne pojave prave, profesinalno odrađene slastice (U Esplanadu još nisam bila!).
    A do tada, u Pariz i nakrkat se! ;)

    ReplyDelete
  5. :) U esplanadi radi Mirjana Kozlina koja je već nekoliko puta osvojila titulu najbolje na Državnom prvenstvu slastičara, i stvarno, kad god sam kod nje jeo, bio sam i ostao oduševljen! vrlo ukusno, i vrlo moderno.. čak mislim da negdje imam par njenih recepata i slika slastica, pa ću stavit na net..
    ali me strašno zanimaju i tvoje slastice... :) piši nam malo što radiš..kaj ima novo u slastičarstvu?! ti si ipak u top top klasi kakvu nemamo baš svaki dan u hrvatskoj.
    Pozz! :)

    ReplyDelete
  6. Čula sam za Mirjanu, otić ću ja kad tad da to probam ;)
    Evo pišem kako putujem, iz kojeg razloga isto kasnim s postovima...ali dobro, doć će sve na red ;)

    ReplyDelete
  7. Tea, slažem se što se tiče stanja u poslastičarnicama. Tužno mi je kad se u ponudi naše kuhinje nađu cheese cake-ovi, tartovi i tiramisu na meniju čuvenih restorana a vanilice niko ne nudi. Mislila sam na umeće žena sa ovih prostora koje zlatne ruke imaju i torte ne mogu da prožu a da nemaju nekoliko kora, a to je za prosečnog stranca misaona imenica. Toliko krasnih recepata se slilo na ovaj prostor iz autrougarske i turke kuhinje da smo zaista prebogati sa receptima. Ponuda restorana i poslastičarnica je i ovde prozapadna, što mi je fascinantno. Nije stranac došao da proba tiramisu usred Beograda.

    ReplyDelete
  8. Wow, wow, wow. Kad god dodjem na tvoj blog uvijek nesto novo, neobicno, prelijepo vidim i procitam.
    Moram zabiljeziti sebi sljedeci put kada budemo planirali da posjetimo Pariz kao prvo da idemo pred novogodisnje praznike a kao drugo ovaj tvoj post obavezno koristiti kao reference.
    Puno pozdrava iz snjezne Kanade

    (pratim te jos od tvog prijasnjeg bloga ali vrlo rijetko ostavljam komentar ali sada nisam mogla odoliti da te pohvalim)

    ReplyDelete
  9. Koja radost kad sam otkrila tvoj blog. Sad necu stati dok sve ne procitam :) Veliko osvježenje nakon onih svih picture/recipe blogova :)
    Pozdrav iz Pariza ;)

    ReplyDelete